Dienstag

Ostoros rétes (ismét, most recepttel)

Kedves Vaskalapnak ajánlva!


A töltelékkel érdemes kezdeni, hogy kenhető legyen, mire kell.
Töltelék:
25dkg vaj,   20dkg cukor,   2ek. kakaó,    mazsola,   só;
A mazsola kivételével, valamennyi hozzávalótt jól összedolgozni.

Tészta:
3 tojás sárgája,    2,5dl tej,    10dkg vaj,   60dkg liszt,   só,   fél élesztő;
A homogénre gyúrt tésztából, három cipót formázni, azokat tepsi méretűre kinyújtani.
Megkenni a masszával, a mazsolával megszórni, középen, hosszában ketté vágni és feltekerni.
A maradék két cipóból, még két két tekercset készíteni, hármasával összefonni.
Egy órát kelni hagyni, felvert tojással megkenni, majd előmelegített 180C°-os sütőben, átsütni.
Ez nálam ~30 perc.
Sütőtől függ...



Még több kép, itt.

36 Kommentare:

  1. Mekkora a tepsi? Nem tudok semmihez viszonyítani a képen.
    Vaskalap

    AntwortenLöschen
  2. Közben, D. foglalta a gépet... meg kicsit bőgtem. (Most ne kérdezd, majd holnap elmesélem.)

    36x26-os tepsiben sütöttem.

    AntwortenLöschen
  3. Jó, nem kérdezem. :***

    Oké! Ha szombaton nem megyek kirándulni (akarok, akarok!), akkor megsütöm.
    V.

    AntwortenLöschen
  4. Vaskalap!
    Jajj! ...hát menj kirándulni!!!
    A süti megvár...

    AntwortenLöschen
  5. Susu!
    Amint megsütötted, mesélj kérlek! :-)
    Te sem ismerted?

    AntwortenLöschen
  6. Nem ismertem, de nagyon jól néz ki. Majd értekezünk, ha megsütöttem. :) Most épp máglyarakást készülünk csinálni. ;)

    AntwortenLöschen
  7. Nem megyek kirándulni. :((
    És ha nem dolgozom, akkor megsütöm.
    V.

    AntwortenLöschen
  8. Kár, hogy nem mégy!
    Örültem volna, ha mesélsz...

    AntwortenLöschen
  9. szoval ha harom cipot csinalok, es azokat kinyujtom, es kettevagom, akkor lesz ugye 3 par teszta, hat darab. Ezeket fonom ossze 2 darab kalacsba. Ugye?

    (csakmert ha nekiduralom magam - es a ferjem - hogy husvetra megsussuk, nemam aztan ilyen apro logisztikai dolgokon veszunk el!) :)

    AntwortenLöschen
  10. Pontosan úgy, ahogy írod.
    Két fonat lesz, a hat tekercsből.

    ///Basszuskulcs! Hogy fogtok engem szidni!!!

    AntwortenLöschen
  11. :) Majd csuklasz! Tomira rabirom a gyurast, o valoszinuleg gyorsabban kikeveri a tesztat. Mazsola helyett csokidarabkakat tervezek, de lehet hogy kiprobalom a francia drazset (mert szines es husvetos). Aztan a tobbit meglatjuk! :)

    AntwortenLöschen
  12. Inkább gyúrasd, nehogy tönkre menjen a robotgéped. Elég kemény a tészta...
    A töltelék nagyon csokis, ha nem szeretitek a mazsolát, próbáld meg anélkül. Nekem, nem hiányozna még több csoki belőle. Persze, nekem. :-)

    AntwortenLöschen
  13. Majd mesélek a rétesről... :))
    V.

    AntwortenLöschen
  14. Mostan butaságot kérdezek, de a kakaó az rendes kakaó, ugye? (Cicás. :D) Nem neszkvik meg ilyenek, ugye?
    V.

    AntwortenLöschen
  15. Keserű, sütő kakaó, igen.
    Én hibám, nem írtam oda!

    AntwortenLöschen
  16. Majd mesélj!

    Sajnálom, hogy nem mentél kirándulni!!! :-(

    AntwortenLöschen
  17. Rutinróka háziasszonyok tudjááááák! :DD
    Kel a kalács. :D
    V.

    AntwortenLöschen
  18. Hiszen, Te is az vagy!

    Izgiiiiii!
    Várom a véleményedet! :-))))

    AntwortenLöschen
  19. eM azt mondta, hogy ne akrobatikázzak má', hanem rakjam befelé a sütőbe. :D
    De még negyedóráig kel.
    V.

    AntwortenLöschen
  20. Már megsült! Mi a helyzet?
    ...azon kívül, hogy forró...?

    AntwortenLöschen
  21. Finom, jó lesz, csak azt nemtom, hogy az normális, hogy kifolyik belőle a csoki, de nagyon? Vagy én bénáztam el valamit? A fiúk nem bánják... :DD
    ÉS felvágtam, mielőtt a fényképezés eszembe juthatott volna.
    V.

    AntwortenLöschen
  22. Normális.
    Van hogy benn marad, de van, hogy nem. Rejtély, mitől függ. (Ha viszem valakinek, tutibiztos kifolyik, ha magunknak sütöm, benn marad...) Nálunk is szeretik, mert megkaramelizálódik...

    Azt mondd: megsütöd-e még, annyira finom, vagy soha többet?

    AntwortenLöschen
  23. Szerintem megsütöm még, de lehet a töltelékkel variálni fogok, még nemtom mit.
    Könnyű elkészítésű tészta, jó lesz ez.

    Köll cserébe kiflirecet? :DD

    AntwortenLöschen
  24. Elküldtem az itteni emiledre.
    V.

    AntwortenLöschen
  25. Biztosan lassan őrölnek a gmail fogaskerekei, mert eddig még, nem kaptam meg. :-(

    AntwortenLöschen
  26. áááá, én vagyok a hülye
    kihagytam a c-betűt.

    nademost!

    AntwortenLöschen
  27. 3 pici darab van még, de csak azért, mert eM meg A alszik/aludt, Bé meg csavarog.
    Nnna.
    :DD

    AntwortenLöschen
  28. Örülök, hogy ízlett!!! :-)

    AntwortenLöschen
  29. Naszoval. Az elso adagot en magam gyurtam be. Izzadt a honaljam is, mire osszeraktam, de nem is igazan akart osszeallni. Aztan elcsesztem ugye az elesztot. Valahogy ugy emlekeztem hogy az elesztot mindig kicsit fel kell futtatni. Es gondoltam az azert nicns odairva, mert az annyira egyertelmu. Aztan a cukor cseszett osszeallni akakakoval, csak ugy csikorogtak a kristalyszemek! Aztan betoltottuk, vartunk, de az egnek sem akart megdagadni a teszta. Azert kisutottem. Addigra mar jot vitatkoztunk hogy miert nem jott ossze. Amikor elkeszult, meg meleg allapotban sem tudtam belevagni, olyan kemeny volt.

    Tul harom elcsesztem-a-husveti-meglepit bogesen Tomi szerzett meg elesztot, es ujra nekialltunk. Az o segitsegevel 15 perc alatt csodaszepre be lett gyurva a teszta, es bar a szosz tovabbra is csikorgott, es tovabbra is nagyon soknak tunt, aki kostolta mind odaig volt tole hogy mi a Tomival ilyet csinaltunk, es a sogorom meg azt is mondta, hogy finomabb mint az anyukajae, mert ebben aztan van csoki boven! Ugyhogy a vegen osszejott, de nekem sokkal specifikusabb instrukciok kellenek! :) :)

    AntwortenLöschen
  30. Nagyon sajnálom, hogy elsőre ekkora keserűséget okozott! Az én hibám!
    Bár jelezted volna! Megbeszélhettük volna skype-on...
    Az élesztőt felfuttatni okos dolog. A gépben gyúratom meg mindig, ezért nem szoktam előre felfuttatni és ezért is nem került bele a leírásba.

    A tölteléket meg mindig, mielőtt a tésztának nekiállnék, már azelőtt elkezdem kikeverni, hogy amire bele kell kenni a tésztába, már egészen megadja magát a vaj és kenhető legyen a massza.

    Ne haragudj! Rémes bűntudatom van, hogy emiatt/miattam sírtál! (Tudom milyen- tehetetlenségemben/dühömben szoktam magam is!)

    AntwortenLöschen
  31. Ugyan Thea, ne aggodj! :)
    Ahol voltunk ott nem volt internet, es en elhataroztam hogy senkitol sem fogok tanacsot kerni, mert akkor ugye hol a meglepetes? Ugyhogy magamnak is koszonhetem reszben.

    Az elesztot nem kellett felfuttatni, csak siman belemorzsolni, es szerintem a csoki akkor jon ki, ha nincs lezarva a teszta csavaraskor. De ezt meg tesztelnem kell. Az igazi teszt ugyis az lesz, amikor ezt itt Londonban probalom majd megcsinalni... :) Itteni hozzavalok, fagyasztott elesztok es a 'fantasztikus' alberleti suto...

    AntwortenLöschen
  32. Szereted a kihívásokat, igaz? :-)

    AntwortenLöschen

Szabad a véleményezés, de kérlek légy kedves! Itt nem bántott senki.

A régebbi bejegyzésekhez írt hozzászólásod, csak engedélyezés után jelenik meg.