Dienstag

A kézírásról

Írni tanulunk M.-el.
Igen, én is. Szeretnék segíteni neki, de csak úgy vagyok/lehetek hiteles, ha kisujjból megy.    Nos, még nem vagyok az... kicsit sem. 
Mert az itteni kézírás, erősen hajaz a múlt század elejéről, a nagyszüleimtől megmaradt okmányok míves, cikornyás kézírására.
Gyakorolni kell.
Így most kötünk, kunkorítunk.

Mókás, ahogy a kis ajkait igazítja, hegyesíti a nyelvét, olyan nagyon figyel a kacskaringókra. Közben az orra súrolja a lapot, én meg igazgatom a helyére a kis fejét.



A végeredmény, még ákombákomos, de alakul.

Fog ez menni! Bár, ahogy elnézem, neki előbb.




Ha danában ilyen "b"-t írtam volna,  egészen biztosan megdorgál a tanerő!

9 Kommentare:

  1. Miért tanultok otthon írni? Vagy a suliban is tanulják, csak le vagyok maradva?
    Vaskalap

    AntwortenLöschen
  2. Nincs lemaradva, mert míg beteg volt, hozták az aznapit és a leckét is.
    Csak maximalista az úr. Jól akarja csinálni. Szépen. :-)

    AntwortenLöschen
  3. Hétfőn kezdtek el kézírással írni. Még nagyon új!

    AntwortenLöschen
  4. Emlékszem, mesélted, hogy előbb "nyomtatottan" írnak.
    Jónak látod ezt e rendszert? Vagy még nem tudhatod?
    Vaskalap

    AntwortenLöschen
  5. Visszaolvastál? Nahát!

    Nem tetszik.
    Kicsit olyan, mintha kétszer tanulná meg ugyanazt...
    Szerinted?

    AntwortenLöschen
  6. Nem olvastam vissza (majd fogok, de nem mostanában), hanem mesélted nálam anno nemtommikor.
    Szerintem az nem baj, ha többször tanulják, máshogy ugyanazt, jobban beépül.
    De azt mondjuk nemtom, hogy a kézírásuk milyen lesz. Keverék?
    Vaskalap

    AntwortenLöschen
  7. Keverék? Csak nem!
    Persze, az rögzül, hogy melyik, milyen betű, de szerintem kitolás, hogy utólag tanulják összekötni a betűket. Ha megnézed a postban a képet, azon a következő betűket: v,r,p,b...
    cikornyásabbak, mint ahogy mi tanultuk...
    A nyomtatottan már rögzültek a betűk, most meg azon agyal, hogy "hogy is kell leírni? ...hogy néz ki?"

    AntwortenLöschen
  8. Dőlt betűvel írni állítólag könnyebb mert lendületes, és szabad felemelni a ceruzát, nem ám mint nekünk anno, GubancTomiÁgi, biztos mindenki abból tanult...

    AntwortenLöschen
  9. Igazad van, a dőlt könnyebb.
    M.-nek azért nem annyira, mert itt (A.), először nyomtatott betűkkel tanulnak meg írni, így most oda kell figyelnie a kunkorokra. :-)
    De nagyon lelkes és ügyes is.

    Itt sem gond, ha felemelik közben a tollat.

    AntwortenLöschen

Szabad a véleményezés, de kérlek légy kedves! Itt nem bántott senki.

A régebbi bejegyzésekhez írt hozzászólásod, csak engedélyezés után jelenik meg.