Donnerstag

Dilemma

Orvosnál voltunk, anribiotikumot kapott M. úrfi...
De van előzmény.

1.   Két éve januárban, valahányunkat elkapott valami alattomos, piszok, megegyéb vírus. Rettenetes volt, hirtelen jött és még hat hét után is ki-ki nyúzott volt.
Anyut otthon gyógyszerezték. D. antibiotikumot kapott, inhalálós köptetőt, meg 3-4 ezmegazt, a tetemes vegyipari gyógyszeripari arzenál ellenére, nehezen állt helyre. Miután, a fiúkkal sem lehetett egyszerűbb szerekkel segíteni, antiniotikumot kaptak. A. persze hiába kapta, egy azaz 1 adagon túl, nem volt hajlandó lenyelni -ő nem az a fajta, aki bármit lenyel. M. is csak pár napig, mert menet közben elbizonytalanodtam: mindkét úrfi rohamos javulásnak indult már másnap, a gyógyszerezett és a gyógyszerprüszkölő is.
Magam, nem szedtem semmit, de! én gyógyultam meg a csapatból a leghamarabb. A többi felnőtt 5-6 hetéhez képest, én már két hét után, határozottan jól voltam...

2.   Hétfőn jártunk orvosnál, aki megvizsgálta. Fül, orr, torok, tüdő...
Anyuka legyen nyugodt, minden rendben a lázon kívül, az meg normális: ebben a korban hamar benyelik ezt a vírust, pár nap és vége...
Hétfőn este vastagon folyt M. orra, de ő tökéletesen kifújja + orrsprayt is használtunk...
Aznap este csúnya láza is volt. Aztán kedden este ismét láz, ahogy tegnap délben is és azóta semmi, csak az orrát kell fújnia.

Ma a doki szintén megvizsgálta: orr, fül...stb. Azt mondja, hogy az orrüreg gyulladt be, ettől van a láz, antibiotikum kell, különben nem múlik el egyhamar...
Aha. Ja. Ezek szerint, péntektől hétfőig, az a három-napos-láz vírusa volt, utána meg, az alig nátha megerősödött, attól meg az orrürege gyulladt be. Ok. Világos.

A patika előtt felhívtam D.-t, ő mit gondol?      :Antibiotikumot ne!

Namármost. Az elmúlt hetekben agyontépázott idegzetű, aggódó anyuka felem azt mondja: Nyitsd fiam a szádat, nyeldd! Elég az őrületből!
A józan parszti eszem pedig, hogy: mi van, ha csak ártok az amúgy is legyengült immunrendszerének, mert az antib. nélkül is meggyógyulna már?! 
(Felcseréltem volna a kettőt?)






Kiváltottam. HA este/ig, vagy  később újra belázasodik, megkapja a löttyöt. Ha nem, viszem vissza a patikába a lejárt dátumu szerekkel együtt, megsemmisítetni.

2 Kommentare:

  1. A nátha is felülfertőződhet baktériummal. Ha zöldes sűrű az orrváladék, akkor én beszedetném az antibiotikumot, mert még arcüregmosás is lehet a vége. És az, hogy így elhúzódik, azt mutatja, hogy egyedül nem tudja leküzdeni a szervezete.

    De persze nem rábeszélni akarlak, csak leírtam, hogy én mit tennék az enyémekkel. :o)

    Szerintem az antibiotikumokkal nincs baj, sokkal veszélyesebb a paracetamol, meg a ibuprofen, amit vény nélkül nyakra-főre szednek be az emberek fájdalomra és lázra. Pedig előbbi májkárosodást okoz, utóbbi meg a gyomrot vágja haza... Nálunk csak augmentin és algopyrin fogy. És én szedek még antineuralgicát, ha ritkán fáj a fejem.

    AntwortenLöschen
  2. Bíztam benne(d), hogy ma jössz olvasni!
    (A paracetamol és a másik JÓ hírét, ismerjük mi is. ///A paracetamolt egy nyaralás alatt ismertem meg, mikor beleléptem egy tengerisünbe. Egy szintén ott nyaraló, pesti doktornő adott helyette mást, mondván: azt inkább ne vegyem be...///)

    A vastag, sárgás-zöldes, nem ismeretlen, sőt! Gyakori nála.

    Ettől függetlenül, felülbíráltatott a döntés: megkapja az antibikát (Klacid 250mg/5ml).

    AntwortenLöschen

Szabad a véleményezés, de kérlek légy kedves! Itt nem bántott senki.

A régebbi bejegyzésekhez írt hozzászólásod, csak engedélyezés után jelenik meg.