Freitag

Vaskalap! Malacod van, nekem meg tarackom...

Mivel most derült ki, hogy gond van, három hete permeteztük (Glialkával).
A mezőgazdasági boltban, miután elmeséltem mi van a kertben, ezt adták. Ahogy elnézem (rákerestem a neten), ráhibáztál: ez tényleg tarack. Pfff...



Az elszáradt, méreggel megölt növénynek is hajt a gyökere!!!
Nagyon köszönöm, a segítségedet!

Attól tartok, a lefedéses módszer kiesik, mert veteményezni kellene már...
Így bizony marad a kapálás, kapálással!
De nem bánom, ha a szép, érett paradicsomra, paprikára és társaira gondolok.



Ősszel újra legyomírtózzuk és ez úttal majd D. ássa fel, no meg trágyázzuk, úgy rendben lesz.  Remélem.

5 Kommentare:

  1. Nem akarlak elkeseríteni, de sok bosszúságot fog okozni őszig, ha most nem rendezitek. :o( Nekem se volt módom letakarni és még mindig küzdök vele a virágoskertben. Van a háromrészes kerti eszközök között egy háromágú kaparószerűség, azzal húzkodom ki a gyökereket a földből, de elég sziszifuszi munka.

    A kapálás nem lesz elég, hajt mint a fene.

    AntwortenLöschen
  2. Azt mondod, takarjam le és hagyjam még a veteményezést???

    Veszek olyan háromágút, bár sziszifusziban nem vagyok jó. ;-)

    AntwortenLöschen
  3. Arra is gondoltam, hogy megoldható a takarás, fekete fóliával, de azt csak a palántás növényeknél tudom elképzelni. Elteríted, lyuggatod, palántázol. Mint a földiepret sokfelé.

    Jó kis agyagos talajt találtál. :(
    V.
    Elhozhatom a kertészbarátomat ide, hogy segítsen? Már ha ráér, de szívesen közvetítek.

    AntwortenLöschen
  4. Megmutattam a képeket, meg meséltem is.
    Ezeket mondta (írta):

    Valamilyen agyag, de nem sok szerves anyag van benne. Az istállótrágyáról már lecsúszott, mert azt ősszel kell, de lehet komposzttal, komposztált marhatrágyával, esetleg homokkal is javítani. Ha ásni akar, sajna meg kell locsolni. De legalább tartja a vizet. Nem akar esetleg kerámiaműhelyt paradicsom helyett?
    És a veteményt a sorok között takarja le szalmával, mulccsal, vagy fűnyesedékkel, az nem engedi a gazt kinőni, és szétrepedezni a talajt. Krumplit ne vessen bele még.

    http://www.kertpont.hu/uj/kertpont.php?menu=cikk&CId=62


    Ezeket mondta. Írta.
    V.


    Ez utóbbi cikk nagyüzemi, de sokat elmond a talajról.

    AntwortenLöschen
  5. Remek!
    Ez a föld, három éve, még szántóföld volt. Utoljára búza volt rajta. ...és hülyeséget írtam, mert (ahogy a szakértőd is láthatta) nem tavaly ősszel, hanem már tavaly előtt volt, hogy megtrágyáztuk...

    A kerámiaműhelyen meg, nem tudom: sírjak-e, vagy nevessek?!

    Nagyon köszönöm. Neki is, Neked is a segítséget!!!

    AntwortenLöschen

Szabad a véleményezés, de kérlek légy kedves! Itt nem bántott senki.

A régebbi bejegyzésekhez írt hozzászólásod, csak engedélyezés után jelenik meg.