Mittwoch

Süssünk? Süssünk!

Kenyeret például.
Elvileg és a nagykönyv szerint kétszer kell keleszteni a kenyeret. Egyszer gyúrás után, majd formázás után is, de az idő nagy úr -az egyik elhagyható.
Tény, hogy a kenyérsütővel dagasztatom, de formázás után, a sütőben sütöm. Ha gyorsan szeretném, akkor bizony előmelegítés nélkül, 220°C-on, 45 percig. (A sütőben kel meg másodzsor.)
...és a fürdetés. Mert nagyanyáink még fürdették a kenyeret (talán nem mindenhol). Húsz perc után, a csap alá dugom magam is, ha eszembe jut... többnyire persze nem, de a formából kivéve, vizes ecsettel is át lehet kenegetni, hogy vastagabb, ropogósabb héjú legyen az a kenyér.

Zsemlét.

Sajtos, tejfölös kiflit.

Ostorost.

Kakaóskalácsot.

Vagy, miért ne mindjárt, kűrtőskalácsot.




Mert korábban ígértem recepteket, de aztán persze nem küldtem, hát így, ezzel a bejegyzéssel követem meg Altairt.

9 Kommentare:

  1. Nagyon szép minden, amit sütöttél! És mi lett a hűtőben a tortának hagyott hellyel? Lett bele torta?

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Köszönöm!
      Úgy tudom, az ostorost már ki is próbáltad. Így elmondhatod: finom is? :-)

      Ó, a torta előbb volt mint a hely!

      Löschen
  2. A csokis kalács nagyon finom volt - idén nem sütöttem azt, csak sima fonottat meg sonkásat - tettem róla képet én is :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Láttam! Meg is akartalak szekálni kicsit: milyen nagyon "tagadtad", hogy gasztroblogot is tudnál írni, erre ilyen csodás dolgokat készítesz!

      Löschen
    2. köszönöm - szomorú lettem, hogy senki nem szólt róluk semmit, pedig büszke voltam, hogy szépek lettek

      Löschen
  3. Ezt mind elmentem és már értem a fürdetést. :o)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Majd mesélj a sikereidről és a tapasztalataidról kérlek!

      Löschen
  4. És megint itt vagyok. :) De most lementem (szigorúan névvel együtt, hogy könnyen megtaláljam a tutiságot). :)

    AntwortenLöschen

Szabad a véleményezés, de kérlek légy kedves! Itt nem bántott senki.

A régebbi bejegyzésekhez írt hozzászólásod, csak engedélyezés után jelenik meg.