Freitag

A kifli

receptjét, Vaskalaptól kaptam. Engedélyt adott, megosztom hát, mert ezt muszáj!
De jól vigyázz! Eeezt, nem csak egyszer fogod megsütni, az tutifix!

SAJTOS TEJFÖLÖS KIFLI
A kifli hozzávalói (24db. kiflit ad, ez az adag!!!):
6 dl tej
2 dl olaj
15 dkg vaj
90 dkg liszt (nálunk más kicsit a liszt, így nekem ennyivel túlontúl lágy lett a tészta. 10dkg-al többet tettem bele, vagy volt, hogy ~1dl-rel kevesebb olajat.)
1 evőkanál cukor
1-2 evőkanál só (ízlés szerint)
1 kocka élesztő

A hozzávalókat, a kenyérsütő dagasztóprogramjára bízom, azaz csalok.
Majd, mivel csak a fél adagot sütöm meg egyszerre, három cipóra osztom, azokat egyesével kinyújtom és a tésztát négy cikkre vágom (pizzakéssel), vajjal kenés után, a "csücske" felé felcsavarom.

A kenéshez (tetejére):
1 tojássárgája + 1 evőkanál víz + 2 evőkanál tejföl (a vizet mindig kifelejtem)
Reszelt sajtot feltétlen tégy a tetejére!

Azért is szeretem ezt a receptet, mert seperc alatt elkészül a csalással ugye , no meg szinte semmi kelesztést nem igényel. Egyrészt, mert az ember pepecsel egy kicsit a kenéssel és a sajtszórással, + ha a sütőt nem melegítem elő, hanem a még hideg sütőtérbe csúsztatom, ott kínjában pik-pak megkel.
180C°-on, 20perc alatt, szép mosolygósra sül.



Köszönet a receptért, kedves Vaskalap!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Szabad a véleményezés, de kérlek légy kedves! Itt nem bántott senki.

A régebbi bejegyzésekhez írt hozzászólásod, csak engedélyezés után jelenik meg.