Mittwoch

Kakaós kalács

Gyerekkort idéz.
Emlékszem ki volt az, aki az oviban kiszedegette belőle a mazsolát, hogy ki kérte lekvárral és ki, aki semmilyen formában nem volt hajlandó megenni. Érdekes, hogy ezek megmaradtak, mert alig van más, amit fel tudok idézni abból az időből...
Kisiskolás koromban, Anyum gyakran hozott a városból, aztán valahogy elmaradt. Felnőttként még néhányszor vettem, ha láttam, de már nem volt ugyanolyan.
Négy évvel ezelőtt kaptam karácsonyra egy kenyérsütőgépet (Anyutól, hát persze). Azóta bőszen kerestem egy megfelelő receptet, de valahánynak volt valami baja: hol az állaga, hol az íze nem tetszett, majd meguntam a keresgélést és az egyiket kicsit megvariáltam s lett belőle a majdnemolyan, mint a régi...

Kakaós kalács

1 tojás, 1 tojás sárgája, 1 ek. tejföl, 70g vaj, 2dl tej, 500g rétesliszt (itt: griffig), 70g cukor, 1 kk só, 1/2 kocka élesztő;    Esetleg mazsola, a sötét masszába. (A világosba azért nem, mert ha kívülre kerül, megéghet...)

A hozzávalókból homogén masszát gyúrni, majd elfelezni és az egyik felét, 1 ek. porcukorral, 2 ek. kakaóporral és 1ek. tejjel tovább gyúrni. A világos tésztát téglalapalakúra és olyan hosszúra sodorni, amilyen hosszú a kenyérforma. A kakaós massza elég lágy, ezért csak rá kell igazítani hosszában a világos tészta közepére... a két hosszanti oldalát (a világos tésztának) ráhajtani a csokisra (az illesztés természetesen alulra kerül), majd a formában kelni hagyni, legalább háromnegyed órát.
180-190°C-on, ~35-40 perc alatt sül készre.
Nem szoktam előmelegíteni a sütőt, hadd keljen még ott is...
Még egy gyakorlati tanács: nem szerencsés este sütni, mert az ember nem tud neki ellenállni...

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Szabad a véleményezés, de kérlek légy kedves! Itt nem bántott senki.

A régebbi bejegyzésekhez írt hozzászólásod, csak engedélyezés után jelenik meg.