Freitag

Gyerkők és a technika vívmányai a háztartásban -összecsengések/arányosságok

A vívmányoknak mi köze a gyerekekhez? Az ég egy adta világon semmi és mégis.

A mi önálló életünk szerves része volt a mosógép -elengedhetetlen része.

Anyu akkor érezte először szükségét, mikor az érkezésemmel egyetemben eljött a nagy mosások ideje.
Ismerjük.
Főként a mosópor és felmenőm precízsége meghozta a vészt: hamar kiderült, a keze nem bírja a strapát, olyannyira nem, hogy szinte húsig hámlott a bőre az igénybevételtől. Vettek egy masinát, de ő még abban a korban nevelkedett mikor az ember által végzett munkát többre, pontosabbra becsülték, mint a gépét.
Így előmosta a ruhákat.
Jól emlékszem rá, ahogy a kád fölé hajolva, jól átmosta valamennyi ruhadarabot, mielőtt a mosógép dobjába rakta volna. Az évek és a további gyötrelmek meghozták valahogy a bizalmat, eljött az idő, hogy nem hajolt többet a beáztatott ruhák fölé... nehezen, de eljött.

Érdekes egyébként, hogy épp ő, aki biztosítékot cserélt a tévében, meg a házban konektort, kapcsolót bütykölt, égőt cserélt, karnist csavarozott és előbb ismerte valamennyi videólejátszó/tv/magnó/miegymás kezelését mint bármelyikünk, szóval épp ő volt az, aki nem bízott a mosógép tényleges hasznában, vagy csak olyan nagyon soká.

Átérzem.
Épp így voltam a mosogatógéppel. Olyannyira, hogy ha rajtam múlik, nem vettünk volna...
Haha! De ennek a történetnek is van előélete.

M. megszületett, jó alvó, jó evő baba volt, az első fél évben ahova tettem ott maradt, ugye, aztán hurcibáltam magamra kötve, vagy mellettem volt a járókában, lazán elintéződtek a házimunkák, ha időt akartam szakítani rá.
De az ember folyton ott felejtette magát a kiságy mellett, mikor aludt-milyen finom babaillat/ jó hallagtni a gondtalan szuszogást, vagy a járóka mellett -hogy milyen tüneményes, hogy mosolyog, milyen ügyes, ahogy megfog valamit/fordul/feláll/és szövegel...
Estére tornyokban a mosogatatlan, de valahogy mindig eltűnt, nem zavart senkit. Telt az idő, összerázódtunk, ahogy kell és közben megszületett a kisebb gézengúz is és vele is minden szépen indult, a majd két évnyi kihagyás a szoptatásban fel sem tűnt, rutinosan ment, ahogy kell.

Danában kilenc hónapig növögetet anyatejen M., minden probléma nélkül, zavartalanul és a technikának hála, zökkenőmentesen ment az elválasztás is. Gondoltam, ez nem lesz máskép A.-al sem.
Elbíztam magam és komoly pofont kaptam.

Az első itthon(otthon) töltött naptól nagyokat durmolt éjszakánkét, majd alig egy hónaposan akkorát, hogy csak reggel ébredt fel, vele együtt magam is, de nem örültünk.
A mellem teljesen becsomósodott, kemény volt akár a kő és gyulladt, alig bírtam hozzáérni is (bőgtem mint a csacsi). Az orvos azonnal fogadott és közölte a fekete levest: antibiotikum kell, a szoptatásról meg mondjak le, mert nehéz ezek után visszahozni a tej mennyiségét és egyeltalán, iszonyú fájdalommal járna, ő nem javasolja.
Tényleg nem volt egy leányálom, a következő három nap maga a pokol borzalmas volt. De jól alakult, tíz hónapos korában válaszottam el végül.

Ja, hogy a mosogatógép beszerzését akartam elmesélni?
Az alatt az ominózus három nap alatt, gyakorlatilag mindent D. csinált.
Ellátta M.-t, főzött, mosott és mosogatott, tényleg minden az ő nyakába szakadt, nekem csak A.-ra kellet figyelnem, bár ez is volt, hogy bőven elég volt.
Ezek után, az első munkával töltött hét egyik estéjén egy mosogatógéppel jött haza, hogy mindegy mit mondok ez kell, mert kell és nincs vita.

Mit csináltam? Előmosogattam.
Már nem. Csak letörlöm egy papírtörlővel a maszatot, meg a morzsát.
Meg a poharakat nem teszem bele.
A palacsintasütőt sem...





...és itt muszáj megemlítenem Gy. barátosnőmet, aki, miután kiszámol valamit a számológépén, fog egy darab papírt és megbizonyosodik róla, hogy helyes-e a gép adta végeredmény.

Kéretik nem nevetni, mert ez 'tök komoly'! 

4 Kommentare:

  1. Jelentem, nekem nincs mosogatógépem... helye az ugyan van, de minek? :)
    Anyunak van, és ha nincs előmosogatva, akkor piszkos marad, és olyan fura szaga lesz mindennek, hogy kellemetlen inni-enni belőle... úgyhogy még ellenkezek. :)
    Úgy látszik, ilyen ellenkezős fajta vagyok... :D És így jobban belegondolva, tényleg... azt azért hozzáteszem, ok nélkül azért nem szoktam ellenkezni, csak ha nem vagyok meggyőződve valamiről és általában igazam szokott lenni.

    (Amúgy megnyugodtam. Eldöntöttem, hogy nem idegeskedek és ez egy jel, mert letértem az útról, amire ráléptem, amikor két éve kiderült a betegségem... a lelkem kell rendbe rázni és ez csak rajtam múlik.)

    AntwortenLöschen
  2. :oD

    Ismerős. Anyám a legutolsó időkig kézzel előmosta öcsém zoknijait, munkásruháit.

    Én inkább kidobom a zoknikat, ha nem lesz fehér három mosás után se.

    AntwortenLöschen
  3. nekem sincs (még) mosogatógépem, már nem jutott neki hely, de az első dolog lesz, amit beszerzünk, ha egyszer nagyobb lakásba költözünk :-) A jó evő, de aludni egyáltalán nem akaró gyerekem mellett pont arra lenne csak időm, hogy berakjam a mosatlanokat :-)

    AntwortenLöschen
  4. Magam is nagyon elleneztem. A hansúly, a múltidőn van. :-)

    (Rajtad bizony! :-))
    *

    Ha három mosás után se tisztul meg, akkor bizony az előmosós zokni-zúzás sem vinné ki belőle...(Ez egy elfogadható elmélet a kidobás indoklására.)
    *

    Mielőtt beszereznél egyet, olvasd el az ellenpéldát is:

    http://zugblog.blogspot.com/2011/06/amiert-nincs-mosogatogepunk.html

    Bár jómagam a tepsiket be szoktam rakni, igaz, azt is előmosogatás után...
    No meg arról se tessék megfeletkezni, hogy azt a mosogatógépet ki is kell pakolni (Nem kioktatásból, tapasztalatból mondom, hogy ez is egy buktató lehet.
    -a jót könnyű megszokni, ugye...)

    AntwortenLöschen

Szabad a véleményezés, de kérlek légy kedves! Itt nem bántott senki.

A régebbi bejegyzésekhez írt hozzászólásod, csak engedélyezés után jelenik meg.