Montag

Csütörtökön

hozta haza a cetlit a szavakkal. Rengetegszer elolvasta és leírta.

Többször le is diktáltam, először betűről betűre, majd szavanként. De sír, mert aggódik...
Zsibbasztó. Nem tudom, melyikünknek inkább.

A betűket olvasni és írni, nyomtatott betűkkel tanulják.
Mivel mi annó írottal, szeptemberben ugyancsak meglepődtem!
Valamikor januárban állnak neki, miután végigynyargalatak valahány betűn, az írottakat elsajátítani. (Szerintem ez olyan, mint mikor egy gyerek megtanul bilizni, majd meg kell tanulnia a wc-t használni...) Itt így tanítanak, ez van. Ráadásul, szédületes iramban vágtatanak előre és ennek, igazán nincs semmi haszna. Merthogy kever párat. A "d"-t a "b"-vel, a "ch", meg szimplán mumus. (Mutattam neki, hogy ha a bal kezét/tenyerét lefekteti az asztalra és a hüvelykujját begörbíti a mutatóhoz az a "b" és a jobb kezén ugyanez, a "d".) Még nem rögzült, mikor is tette volna, mikor  még csak a múlt héten tanulták. Holnap pedig tollbamondás lesz.    Khm...

Aggódik, hogy mi lesz. Ha nem csak egyszer hangzik el egy szó, le tudja írni. De pár hete, mikor a betűket diktálta a tanárnő, csak egyszer mondott el egy betűt, ő meg bizonytalankodott, ezért inkább nem írt semmit. A 16-ból hetet írt le. Persze dícséretet kapott értékelésként, hogy  biztos igyekezett és csak így tovább, mégis elkeseredett, perszehogy, mert ő tudta, csak épp' leírni nem, mert nem volt ideje...
Nem volt ebben sikerélménye, ami fontos lenne ahhoz, hogy most derűvel álljon neki, ne csömörrel!

Betűkártyákat csináltam, azzal gyakoroltunk, diktáltam, és a hátára/tenyerébe rajzoltam a betűket.
A könyvekben, újságokban mutatja a már megtanultakat, mégis bizonytalankodik. A holnaptól tart.
Éjjel legalább tízszer felébresztett, hogy mennyi az idő, mert mikor kelünk már, át szeretné még nézni a szavakat...
Mit tegyek/tehetnék érte?
Gyakorlunk és biztatom.   
...

2 Kommentare:

  1. Ez borzasztó. Nálunk 1-2 osztályban nagyon lassan haladnak, második osztály végére kell jól tudni írni-olvasni. 3. osztálytól már nagyobb a hajtás. Szegény kicsi fiad.

    AntwortenLöschen
  2. Magam is sajnálom, persze nem beszélhetek a tanár/tanítási módszer ellen, így csak bíztathatom...

    Nem tudom hova szaladnak ennyire. Talán bizonyítási kényszere lehet a tanároknak: a falusi iskola majd megmutatja...
    A szomszédos város iskoláiban még csak a 10. betűt vették a héten, nekünk meg alig hiányzik pár az ABC-ből.

    Mindenesetre a tollbamondáson tűrhetően szerepelt. 10 szóból 5-öt írt le hibátlanul. Kettőt elkezdett és félbehagyta, a többit kihagyta, mert mint ahogy mondta, nem volt elég ideje. (Utána itthon, hibátlanul leírta mind...)

    AntwortenLöschen

Szabad a véleményezés, de kérlek légy kedves! Itt nem bántott senki.

A régebbi bejegyzésekhez írt hozzászólásod, csak engedélyezés után jelenik meg.