Samstag

Gondolkodós

"Egy hangyafarkincányit sem nonkonformista" bloggerina-koleginától "gurult egy labda" hozzám (is), amire már nagyon illene reagálnom valamit.  Íme:

Ez a labda, egy játék. A szabályok szerint öt ételt, öt gyerekkori kedvencet kellene megneveznem. Khm.
Nem gondoltam előre, de bizony tényleg okozott némi fejtörést, hogy mi is volna, az az öt?
Egyrészt mert az, ami szerintem kedvenc volt, nem biztos, hogy tényleg. Úgy értem, hogy szerintem persze, de vajon, ha megkérdezném becses felmenőmet, hogy ő mire emlékszik, nyilván egészen más jutna eszébe, mint nekem. De mielőtt belefúlok a részletekbe, szerintem ez olyannyira mellékvágány, hogy inkább hagyom a csudába, írom őket saját kútfőből.
A másik, hogy nagy haspók voltam, gondolom, mert kapásból több jut eszembe, mint az előírt szám. Szűkítek. Kizárok. Ezek után, íme az öt:

-Húsleves. (Igen, már megint.) Méghozzá azok az előszobai, hosszú asztalos, sok terítős, kérem a sót/tessék/köszönöm, kuncogós, mesélős Búcsús-húslevesek. Méghozzá a Mama kezét dicsérő cérnametélttel, zuzával, nyakával és az apró, alig egy-két centis tojáskákkal, amiken vita folyt a hat unoka(nővér) között, vagy nem, mert a Mama, a Keci, vagy Anyukám leleményessége ezt a kérdést is megoldotta. Jó volt. Jók voltak.

-Gyümölcsleves. A menzai. Anyum ritkán csinált, valahogy annyira nem is emlékszem, hogy otthon ettem volna, de ha ő azt mondja,... (nem olyan régen megvitattuk a gyömölcsleves mikéntjét)
Szóval a menzás gyümölcsleves darával. Isteni. Ahogy a konyhásnénik szíve, jósága, hogy a repeta-kuncsorgókat soha nem hajtották el. Nem bizony.

-Hortobágyi húsospalacsinta. Csirke(comb)pörköltből.
Ez egyébként: mindmáig.
Anyukámé pedig, etalon.

-Túróscsusza. Kicsit a teflonos edényben odapirítva (Ja, hogy akkor volt-é teflonbevonatú edényünk, arra nem emlékszem, de hogy Anyu ropogósra melegítette, mert úgy szerettük, az tuti. Én ma már teflonossal zsonglőrködök, az meg nyilván nem olyan nagy kunszt, de legalább hajaz a régire.), gerezdekre hasogatott TVpaprikával.

-A végére hagytam a legjobbat, a legizgibbet: sültkrumpli, Mama-módra.
Ott kezdődik, hogy a krumplit nem héjastól tesszük a sütőbe, hanem hámozva. Hozzá párolunk vörös-, vagy lilakáposztát (szerintem lila, de ez állítólag vörös, vagy piros. Igaz, gyerekként azt sem értettem miért vörös, a vöröshagyma... Így bizton állíthatom, hogy nem vagyok szakértője a témának, hagyjuk.).
Apróra vágott csirkámajat elősütött hagymán, pirospaprikával, kis borssal megsütünk. Majd (külön edényben) felvert tojást sütünk hozzá úgy, hogy a tojást csak átfordítjuk sütés közben, de nem gezemicézzük össze.
Mindenből szedünk, a villával összetört krumplinkra, majd a még kézben, miniatür kockácskákra vágott fokhagymával meghintjük.
Ez nálam (és volt is) a legesleg!


Mielőtt kibökök öt (hadd legyen hat, vagy hét -nyolc?-!) nevet is, megkérdezném: Ti hogy eszitek/szeretitek a bundáskenyeret? Simán, sóval, vagy cukorral?
D. utálta, egészen addig, míg számára szokatlan módon, porcukorral nem tettem az asztalra. No, azóta nem fújol, ha bundáskenyeret lát.


Tudom, hogy nem mindenki szereti ezeket a  (hogy az eredeti, Lepkeváros-kifelyezésnél maradjak) labdákat, de talán mégis megválaszoljátok... légyszi-légyszi-légyszi!
Martine - nagyszoba
Márta - Szösszenetek
Vaskalap
Chipmunk
Maris - Sohanebugatta
Susu
Merci - Az élet szép,...
MuciFoci

Köszönöm!!!

20 Kommentare:

  1. Köszönöm, hogy gondoltál rám. :)
    Egyszer már járt nálam ez a játék, de majd gondolkozni fogok még rajta... :D

    AntwortenLöschen
  2. Bundáskenyeret csak simán, másképp el sem tudom képzelni. :)

    AntwortenLöschen
  3. Nálunk a "sima" bundáskenyér köménymagos és sós. Te mit értesz simán? A nem sima kicsit sajtos is. És paradicsomsalátával esszük.

    Porcukrot használunk pld. a mákos, a diós, a túrós tésztához, a palacsintához, a... sok mindenhez. Bundás kenyérhez soha :)

    AntwortenLöschen
  4. Ha nincs kedved újra, nagyon örülnék, ha belinkelnéd az akkorit. :-)

    A sima, hogy kisütve és nem hinted, szórod meg semmivel. Szerintem Lepkevár is erre gondolt, igaz?

    Gyerekkoromban anyu porcukrozta, ma is úgy eszem.
    De a Te variációidat feltétlen kipróbálom. Szigorúan, ha D. nem lesz itthon (a köménymaggal ki lehetne üldözni a világból). A túróstésztát sem ettem még porcukorral.


    ...és itt jön a kérdés a töltöttpaprikáról. Hogy azt, vajon cukorral, vagy borssal?

    AntwortenLöschen
  5. Ajjajj... őrölt borsot teszek a töltelékbe, valamennyi kis cukrot a paradicsomhoz - de egyik sem jellemzően érezhető.

    A körkérdéseddel megizzasztottál :)

    AntwortenLöschen
  6. Igen, ha csinálnám (mert ezt nem), úgy csinálnám mint Te, hogy egyik se legyen domináns igazán. Bár én ezt is sósan és kevésbé édesen szeretem. Ismerek olyat, aki határozottan édesen eszi, szereti.

    De, megválszoltad! Köszönöm! :-)

    AntwortenLöschen
  7. Csak annyit még, hogy a cukrozott túrós tészta természetesen nem tartalmaz sült szalonnát, mint a túrós csusza, amit viszont nem eszünk cukorral :)

    AntwortenLöschen
  8. Jaj, Thea, köszönöm és remélem, meg tudom oldani ezt a feladatot;)
    Nagyon köszi a labdát! Igyekszem feleleveníteni a királyi menzai étkeket!!!
    Bundáskenyér? - Sajtot reszelünk rá, és fűszereket szórok kisütés előtt a tojásba. Na de cukorral??? Nie gehört!!!
    Köszi még1x!

    AntwortenLöschen
  9. Örülök Neked és várom azt a posztot (is)!
    Alkalomadtán próbáld ki úgy is! :-)

    AntwortenLöschen
  10. Elgondolkodom és megírom! :))
    V.

    AntwortenLöschen
  11. Bocs, h le vagyok maradva mindennel..restellem, de igyekszek pótolni minden lemaradást a héten!

    AntwortenLöschen
  12. Várom Vaskalap! :-)
    *


    Ne kérj bocsánatot!
    Ha nem erről írsz, akkor se, ha csak jövő héten, akkor se.
    Csak írj (végre)! ;-)

    AntwortenLöschen
  13. Bundaskenyer soval, fokhagymaval:)
    Porcukros valtozatrol pedig az itteni indianok jutottak eszembe, akik porcukorral eszik a mienkre tokeletesen hasonlito langosukat:)(fried bread) Szerintem a pizzatesztat is nyugodtan meg lehet kenni lekvarral...:)

    AntwortenLöschen
  14. Fokhagymával? ...és lekváros pizza! Ez egyre jobb lesz!!! :D

    Köszönöm ezt a pikáns ízelítőt!

    Indiánok. Kérlek mesélj még!

    AntwortenLöschen
  15. Kicsit megkésve, de itt a link: http://susubloglistaja.blogspot.com/2011/07/gyermekkorom-kedvenc-etelei.html
    Én nem nagyon fejtettem ki, csak felsoroltam. :)

    Bundáskenyér témában: mi a tojásba szoktunk csak egy kis sót tenni, én néha vegamix-et is teszek bele. Az én férjem se rajong érte, de azért megeszi, ha néha csinálunk. :)

    AntwortenLöschen
  16. Köszönöm a linket és a hozzászólást a bundáskenyér-témához!
    De mondd! Mi az a vegamix?

    AntwortenLöschen
  17. http://biobarlang.hu/spd/bio_40601/Fuszerkeverek_Natur_vegamix_250_g

    Só- és ízfokozómentes szárított zöldségkeverék. Lényegében Vegeta, csak egészségesebb.
    Én ezzel és Himalaya sóval főzök. :)

    AntwortenLöschen
  18. Ééértem! ...és nagyon köszönöm!
    Ha van még ilyen trükköd, örömmel fogadom! :-)))

    AntwortenLöschen
  19. kerestem az indian pow wow fotoim, ahol ilyen indian langost ettunk....nem talaltam hirtelenjeben, de kuldom majd!:)

    AntwortenLöschen
  20. Nagyon köszönöm Judit! :-)
    Örülök neki!

    AntwortenLöschen

Szabad a véleményezés, de kérlek légy kedves! Itt nem bántott senki.

A régebbi bejegyzésekhez írt hozzászólásod, csak engedélyezés után jelenik meg.