Montag

Történések

Előzménynek ott volt a hétfő, az ugatós köhögéssel (krupp, bizony!), amit mindketten, ugyancsak szorgalmasan gyakoroltak, meg is ijedtem rendesen, mert M. még a szokottnál is (ugye, az a bizonyos első év az oviban) csúnyábban űzte.
A dokinál A. begyűjtött egy fertőzést, a szemére. Másnapig duzzadt volt, erősen váladékozott és hogy még szebb legyen, vérágas is. Kedd estére ez viszonylag csillapodott, ahogy mindkettejük köhögése is, gondoltam príma, marad ~három fölös napunk együtt -a doki előre kiírta M.-et a hétre.

Kedd éjjel, de már szerdán, 0:20 körül M. elkezdett hányni, amit abba sem hagyott reggelig. Igaz, úgy másfél óra múlva már alul is folyt minden... Borzalmas volt. Borzalmas.
Először a gyerekorvost próbáltuk elérni, azon a számon, amit vész esetére tart fenn. Nem volt elérhető. Kis idő múlva már szidtam szerencsétlent, mint szódás a lovát, hogy mi a bánatnak a szám, ha nem veszi fel és különben is, nem játékból hívjuk, vész van tényleg, a gyerek elfogyott seperc alatt, már alig bírja tartani magát, segítsen már valaki!
Hívtuk a segélyhívót, ők kapocsolták a legközelebbi kórházat, amiben van gyerekosztály, mert a mi városunkban nincs, pár éve bezárták.
Ott adtak tippet, hogy talán az egy egység narancslé+ egy egység feketetea+ egy egység víz keverékétől csillapodik a hányás.    ...hát nem!
Rövidesen ismét segélyhívó..., akkor az ügyeletes, álatános orvost kapcsolták, aki 6:40-re ígérte magát a rendelőjébe, receptet írt egy kúphoz, ami a helyzetet rendbe hozni hivatott, vagy legalábbis csillapítani (+beutalót a kórházba, hogy ha menni kell, legalább hozzá ne kelljen újra).
Mire a kúpot M. megkapta, neki már minden mindegy volt, csak segítsünk neki valahogy... (Ekkor már epét... köpött és alul is az folyt.)

Aztán megkapta a kúpot, ami arról nevezetes, hogy ez volt az első olyan akármi, amit a gyerekemnek adtam, még azelőtt, hogy elolvastam volna a tájékoztatóját. (Hiba volt, mint kiderült, de ezt még a jövő homálya fedi -ahogy Sz. Magda drága, szokta volt mondani.)
A doki, aki a receptet írta, mondta, várjunk 8-ig, csillapodik-e, majd 8-kor bíztatott, talán 9-ig hathat. Kilencig annyiban változott a helyzet, hogy legalább szusszanásnyi ideje maradt két alkalom között.
Közben én komplett összepakoltam, felkészülve a legrosszabra.
Kilenckor végső egyeztetés, igen, indokolt, mehetünk a kórházba. Ekkor már torz volt az arca, szinte idegen.*

Felvették, viszonylag döccenőmentesen tűrte, tegyenek vele, amit akarnak, csak legyen már jobb. (Még út közben is jött felül, visszatarthatatlanul -meg kellett állnunk egyszer, elakadásjelzővel persze, mégis majdnem ledudáltak minket az útról...)

Valamikor, menet közben elvesztettem a fonalat, de ha minden igaz, összesen 7 üveg infúziót kapott. Szerdán este már nevetgélt, kártyáztunk, elkezdett enni, inni, folyamatosan szóval tartott és rötyögtünk is.

...és itt essék szó a szobatársakról is kicsit, mert ők is színesebbé tették az élményt, mert az volt: élmény a javából.
Volt egy copfos kislány, egy tünemény, anyuka-kísérő nélkül, mert hozzá apuka jött, ott is aludt, egy élmény volt!    -Öltözz úgy éjszakára, hogy a jövő-menő, de kórházhoz tartozó egyének mellett, még egy idegen férfi is ott kószál a szobában, ráadásul késő estig verte a gépet -nyilván dolgozott... bocsi, hogy nem tudtam megértő lenni. (Nem szóltam...)
Aztán kisfiú-anyukával, aki az az igazi nagypofájú, aki reggeltől estig cseveg, bocs: dőzsöl a telefonon mert ilyen mindig van, mindenhol, mindkét úrfi születésekor volt szerencsém egyhez, nem számít, hogy a gyerek aludna mellette, vagy a többi másik.
...és nem, nem is ő volt a legrosszabb, hanem egy ikerpár anyukája, aki nem beszélgtett a gyerekeivel, nem, hanem napestig a gyerekek neveit szajkózta, ill. ordította, ha olyanja volt éppen. (Ezek után, életem végéig nem felejtem el a Wanessaaaaa és a Melaniiiii nevet.)
Csak, hogy érzékeltessem a stílusát: egyik reggel arra ébredtem, hogy az egyik kislány szerényen felsírt, az anyuka reakciója:    Klappe!     (Pofa be!)   (Velem szemben, az ágyban pukkadozva nevetett a kisfiú anyukája.)

A lényeg, hogy a kedves szobatársak sajtkukacai ellenére, M. kiválóan aludt, reggelre már pirospozsgás arcal kémlelte a többieket, csevegett, evett, ivott, alakult! Én meg kezdtem megkönnyebbülni, nem számított, hogy az éjjel nem aludtam szemhunyásnyit sem, mert már láttam a végét!
Viziten a doki előrebocsátotta, ha ilyen gyorsan javul az úrfi, másnap mehet haza.

DE...
Ki gondolta, hogy ezzel vége? Én.
Rosszul.

Délután, három után valamivel, megfordult a világ és a gyomrom, rákezdtem magam is...
Hadd ne részletezzem!
Másfél óra múlva, én is kaptam a palackot, addigra már láttam sárgát, mifenét...
Ez volt ugye csütörtökön, mikor Anyukám vigyázott A.-ra, mert D.-nek menni kellett Bécsbe.

7-kor hívtak telefonon: A. is hány, mi legyen, hozzák-e őt is a kórházba?

Nővérrel egyeztettünk, ha tud aludni és nála nem folyamatos a dolog, akkor inkább otthon legyen, lehet, nem ugyanaz kapta el, vagy csak enyhébben érte el, talán megússza.
Picúr elaludt és abbahagyta a kipakolást, de akkor már annyira kész voltam, csak bőgni tudtam.

Az éjszaka ugyanaz volt: M. aludt, mint a bunda, én nem...

Másnapra (péntek) felhoztak egy olyan szintre, hogy talpra tudtam állni, bár fáradt és baromira kimerült voltam, de haza akartam menni M.-el, mert hitem szerint ott/itt rendbe jövök. A fődoki röhögött rajtam és azt kérdezte, hogy gondolom: a férjem lát el mindkettőnket és a picit is, ha netán tényleg benyeli?
Gondoltam, tessék csak röhögni, akkor is haza megyek.

Jött értünk D. és A., aki sápadt volt, de jókedvű. Anyukám már otthon, Mo.-on, mert reggelre ő is rosszul lett. (Alakul a történet...)
Kipakolás, mosás, rendezkedés, és kétes öröm: A. rossz bőrben, alig eszik, keveset iszik, de legalább végigalussza az éjszakát.
///Délután húslevest főztem, D.-nek meg cigánypecsenyét, az egész olyan volt, mintha felhőn jártam volna, vagy álmodtam volna, aztán csak beájultam az ágyba és aludtam reggelig.///

Reggel A. vizet bukott, sokat. Háztartási kekszet adtam neki, vizet, egy pohárral (ez már benne maradt) és elkezdtem újfent pakolni, bár a dokihoz indultunk, de ha azt mondja: kórház, ne kelljen vissza, haza jönni.
Szombatonként egy másik városban rendel, nem itt nálunk, nevezzük Dvárosnak, mert innen délre van. Elmentünk Dv.-ba, ahol az aszisztens leteremetett, mert nem jelentkeztünk be (Ja, vártuk volna meg a kilenc órát, míg jelentkezhetünk, időpontra meg menjünk igaz? De nem vitatkoztunk.)
Doki megértette a problémát, hogy nem mennénk vele kórházba ha nem muszáj, javasolta: nézzünk egy vérképet, de olyat ő ott nem tud, menjünk vissza a mi városunkba, ott a kórházban, az intenzíven megcsinálják.

Kedves dokinő elvitte az ifjabbat, mert tartottunk tőle, cirkusz lesz a jelenlétemben...
Így nem volt, de az eredmény szerint, kórházba kell menni...

Alig pár nap alatt itt állt, úgy harmadjára, a feje tetejére a világom.
Az úton, végig rántott húsról és sültkrumpliról beszélt, táncolt, nevetgélt. Biztosra vettük, ahogy a doki is mondta, hogy maximum másnap reggelig fogják bent tartani...

A felvételnél hatalmas cirkuszt rendezett A.: harapott, rúgott, mart, nem engedte bevezetni a tűt és sikítozva kért, hogy segítsek neki.
Pokoli. Azt hiszem, ez a legtalálóbb kifelyezés, az akkor átéltekre.
Majd, hogy látták lefogással nem fog menni, valami nyugi-löttyött adtak neki (persze tőlem fogadta csak el), amitől olyan lett, mint a részegek. Mikor elkezdett D. ölében vontatottan beszélni és lassított felvételben mozogni, kínunkban, mint valami őrült banda, elkezdtünk nevetni...

Ügyes volt, szófogadó ő is, mint korábban M., ahogy bekerült a szobába, enni kért, inni, nővérkék meg csodájára jártak, hogy jéééé, még egy gyerek, aki vizet kér, nem valami édes akármit, mint a többi gyerkő.

Odafelé, az úton eszembe jutott, hogy csak ne a régi szobába kerüljünk, mert én nem bírok elviselni még egy éjszakát a sok röpködő Melaniiiii és Wanessaaaaa között! Óriási szerencsénkre (önző disznó vagyok, tudom) ott nem volt hely, egy kisbabás anyukához kerültünk.

No, ki-mit gondol? Igen, ő is az ordítozva telefonáló, miért is ne? A hab a tortán, hogy ők díszkivilágításban alszanak!!!    (???)             Nem baj, így  legalább jól láttam a plafont.
De hát én nem akartam a Wanessáékkal aludni -nem mintha valaha aludtam volna, ugye.

Sebaj, A. jól aludt, reggel, a vizit után még csináltak egy vérképet, majd elfelejtettek kicsit, gondolom, vasárnap ezt lehet, majd felhajtottam a nővérkét, ő meg az eredményeket és közölte, mehetünk!

Ahogy baktattam az úrfival a lift felé, összefutottam az ikrek anyukájával, aki nem rejtette a véka alá, mennyire nem örül annak, hogy én már két gyereket vittem haza, míg ő egyhuzamban egy hete, még mindig ott van.

Anyukám még most is gyenge, de remélem hamarosan talpra áll.


Most itt tartunk és remélem, nem lesz folytatás....



Csak egy kis kitérő: szombaton este, mikor A. végre elaludt, jutott eszembe, hogy a Többiek, már mind együtt vannak (19:40), de jó volna ott lenni, velük és milyen jó lenne, ha a gyerekeim otthon alhatnának, mind a ketten, a saját ágyukban!
Osztálytalálkozó volt...





*A kúptól, aminek a hányingert kellett vollna csillapítani, torzult el az arca -a gyerekdoki szerint.

7 Kommentare:

  1. Szegénykéim, ezt még olvasni is szörnyűséges volt!
    Remélem, most már mindenki teljesen rendbe jön.
    Továbbra is küldöm a gyógypuszikat és öleléseket!

    AntwortenLöschen
  2. Nem tudom, mi lehetett, de durva! Remélem, hogy ezzel vége is és jobban lesztek!

    (Ha ennyire hány a gyerek, akkor nem érdemes ilyen kotyvalékkal itatni, inkább jégkockát adj neki legközelebb, a cukros levek csak akkor használnak, ha már kicsit jobban van. Amíg izgalomban van a gyomra, addig úgyis kijön minden, amit iszik.)

    AntwortenLöschen
  3. Uhhhh.
    Kimerítő. Olvasni is, nemhogy átélni... Borzalmas. Nálunk talán egyszer volt hányós betegség a gyerekekkel, semmi több, örülök neki.
    Nagyon ügyesen álltad a sarat! Komolyan, elismerésem:)
    A melani-vanessa-családban élő gyerekekért vérzik a szívem.
    Jobbulást továbbra is nektek, anyudnak és nagy ölelés!!!

    AntwortenLöschen
  4. Jajj, ez nagyon rosszul hangzik!

    Mindenkinek gyors felepulest, felerosodest kivanok!

    AntwortenLöschen
  5. Örülök, hogy már lábaltok kifelé ebből a horrorsztoriból!!!!! További jobbulást :)

    AntwortenLöschen
  6. Te szent ég, ez borzalmas lehetett!
    De hogy mindenki egyszerre dőljön ki...

    Anno még én is "aludtam" a gyerekemmel a kórházban.
    Néhány napig kinn az előtérben tudtam csak ücsörögni, később, amikor felszabadult egy hely, egy rozoga priccsen feküdtem a kórteremben. Amikor még nagyon rosszul volt a lányom, annyira akarta, hogy mellette aludjak (mint egyébként otthon), hogy mellékucorodtam a kb. 150 centi hosszú ágyba. Úgy valahogy elaludt...
    A szobában lakó anyukákról, meg az egész miliőről én is csak ezt tudom mondani: borzalmas volt.

    Őszintén remélem, hogy hamar meggyógyultok!

    AntwortenLöschen
  7. A dolog pikantériája, hogy most D. került sorra. hasmenéssel küzd, ahogy Anyum is, még mindig. A gyengeség általános, mindannyiunknál. Így állunk most.


    Köszönöm Susu! Lassan bár, de alakulunk. Kicsit látványosabb javulásra számítottam, de ez van...

    Altair! Mindenki mást mondott, de tippjeik közül, a gyomorinfluenzát hallottam a legtöbbjüktől.
    A három részes löttyön erősen fennakadtam akkor, de kétségbeesésében az ember elfogad különös, szokatlan (kissé agyament) ötletet is... A jégkockáshoz hasonlóan, minden alaklom után, hosszan öblögettettem vele a kis száját vízzel, ami pirinyót lenyugtatta és legalább a szája nem száradt ki annyira...
    Köszönöm a tippet, remélem nem lesz szükségünk rá!!! ;-)

    Köszönjük Merci! Átadom!
    A kis ikreknek, azért mégis van kis esélye, hogy kicsit boldogok lehessenek, azt hiszem. Apuka jelenlétében ragyogtak, nevetgéltek, csak az anyjuk nem tudott bánni velük... Szomorú!

    Köszönöm, kedves Muci!

    Köszönöm, kedves Martine!

    Aranyalma! Köszönöm!
    Itt az ágy, kifogástalan volt. De az ára! Anyám...!
    Maradnom kellett, M. szörnyen el volt anyátlanodva. ...és nem úgy: "pasisan", hanem igazán. Nem tudtam volna ott hagyni. Eszembe se jutott más megoldás.

    AntwortenLöschen

Szabad a véleményezés, de kérlek légy kedves! Itt nem bántott senki.

A régebbi bejegyzésekhez írt hozzászólásod, csak engedélyezés után jelenik meg.