Mittwoch

Kezdődik

Csak azt nem értem, miért lesz a találka a tűzoltóság épületében, az ovi helyett. Hol van egyeltalán a tűzoltóság?
Tán még annyira sem végeztek az átalakító-, felújító munkálatokkal, hogy legalább a másfél órás csevejre leülhessen az érdeklődő szülők csapata?
Most nem azért, de hétfőig hogy hozzák olyan szintre, hogy a gyerekeket fogadni tudják? Vagy az egyszerűség kedvéért a foglalkozásokat is a tűzoltóságon tartják majd?
Mondjuk eleve az sem világos, mi a fityfenének kell negyedszer* is végighallgatnom ugyanazt?

De, valahogy túl fogom élni -lelkesít a tudat, hogy utoljára...

(Ti is írtatok alá olyan papírt, miszerint engedélyezitek az óvodai foglalkozások alatti fényképezést? Vagy olyat, hogy egy esetleges atomtámadás/atomszerencsétlenség során, sugárzás elleni tablettát adhatnak a gyereketeknek? ...és az arculcsapás a köbön: az ezt megelőző években gyártottam magamnak bőven félnivalókat és még a képembe nyomnak egy olyat, hogy lehetséges atomtámadás? Basszus, én csak óvodába akarom íratni a gyerekemet!!!   ...ill. már nem is, mert mi lesz ha nem leszek a közelben, mikor...)



Az iskolára még fikarcnyit sem készültem és nem azért, mert lusta vagyok.
Eddig még arról sem kaptam értesítést, hogy hétfőn mikor kell megjelenni.
Azt, hogy milyen felszerelést, füzeteket, ragasztót, tollat és abból hányat miegymást kérnek, azt majd csak a nyitó napon tudjuk meg, és ha még szerencsénk is van, a lista esetleg még teljes is lesz.
Álmodozni, reménykedni szabad. Nem?

Tavaly, az évnyitón megkaptuk a listát, a tanár néni kiegészítésével, hogy még az is lehet, hogy hiányos, de jelzik időben a további igényeket és csak semmi stressz, a kedvesszülőnek bőven lesz ideje pótolni a hiányosságokat...
Ahogy kifordultunk a suliból, D. hazaszállítmányozása után közvetlen, urfistól bevetettem magam a tömegbe, hogy túl.legyünk.rajta. A város tömve volt iskolakezdő, riadt gyerkőkkel és a még riadtabb szüleikkel. Másfél órámba telt beszerezni azt a maroknyi füzetet, ami a listán állt. ...és nem az eladók tehetetlensége, hanem a lista pontatlansága miatt. Ahány első osztályos tanár van a városban és a környező falvakban, annyi féle óhaj, a füzetek milyenségét, fajtáját, méretét illetően.
Tényleg.
Jó muri volt a különböző iskolákban kezdő anyukákkal kisilabizálni, hogy vajon melyikre gondolhatott a kedves tanerő. Úgysem hiszitek, de azért elmondom, hogy nem nyert az én tippem, még aznap vihettem vissza cserére a megvetteket.

Este örültem.
Kedden cetlit hozott M., hogy hiányzik még ez és ez. Ám legyen, ismételt tömegbe fejestugrás jött, majd szerdán újfent, mert csütörtökre kérték a további követelések teljesítését. Csütörtökön már meg sem lepődtem a listán álló felszólítástól, miszerint: péntekre feltétlen vigyék a cetlin szereplőket...
Aztán pénteken megint jött egy, de ott már nem felsorolás szerepelt, hanem egy kupon, a bevásárlást megkönnyítendő 5% kedvezményről...
Csak semmi stressz!
...és azt még nem is említettem, hogy csak két héttel később kaptunk egy órarendet, amin év közben egyszer-kétszer változtattak is, de a lényeg, hogy minden szükséges eszköz kéznél volt, az első pár hét  ismerkedéshez és gondtalan rajzolgatáshoz...



Nagyon sajnálom, hogy ilyen gyorsan eldöngetett felettünk ez a gondtalan és stresszmentes nyolc hét, amiből van vissza még pár nap, de az előzőekből kiindulva, két pislantás után már hétfő reggel lesz.





*Jó, kettőt D. unatkozott végig...

5 Kommentare:

  1. Fényképezős papír, meg sok egyebes nálunk is volt. Atomtámadásos nem - de félek, csak azért nem, mert úgysincs tablettánk hozzá :(

    AntwortenLöschen
  2. Bé az ÉVZÁRÓN megkapta a listát (pontos, tantárgyra lebontva), a könyvek meg a múlt héten lettek meg.
    eM meg ugye középiskolás, neki holnap derül ki, meg majd folyamatosan, de három köteg spirálfüzetet már vettem.
    Nem értem én ezt nálatok. De úgy látom te sem.
    V.

    AntwortenLöschen
  3. Nálunk nem volt fotóengedélyezős meg atomtámadásos(??) papír, legalábbis nem emlékszem rá. Amikor fotózkodás van, akkor előtte szólnak a szülőknek és kiírják jó nagy betűkkel.

    AntwortenLöschen
  4. :o)

    Ilyenkor mindig nagyon örülök, hogy milyen jó ovink/sulink van. :o) Nálunk tavaly a könyvcsomag mellé a tanárokkal egyeztetett füzetcsomag is volt, iskolai logóval. :o) Idén nem lesz újra, "hála" Hoffman(n)nak. :o( De igazság szerint én – ha nem tudom eldönteni, milyen füzet kell – mindenféle füzetet veszek, aztán majd jó lesz másra, sőt volt már olyan is, hogy az egyik tanár pont olyat kért és volt otthon. Ezek filléres vackok, bár nálunk sosem járt a lakásban verdás/pókemberes/bármilyenes füzet, csak a sima piros négyzethálós vagy kék vonalas. :o)

    AntwortenLöschen
  5. Martine!
    Mielőtt aláírtuk, mutatták a tablettát. Ott van az oviban, a megfelelő készlet.
    Bár, ha engem kérdezel ez további kérdéseket vet fel. Pl.: hogy honnan tudják, milyen mértékű a sugárzás, ill. hogy 'akkormost' be kell-e adni, vagy sem...?
    *

    Vaskalap!
    Itt nincs lista előre. Hétpecsétes titok a tanévnyitóig!
    A könyveket az iskolában kapják majd meg, ez legalább jól működik (?).
    Értem, hogy mit csinálnak, csak azt nem: miért, miééért? :-)
    *

    Lepkevár!
    :-)
    Arra kértek engedélyt, hogy a foglalkozások alatt is fényképezhessék őket.
    Sugárzás hatásait enyhíti állítólag ez a bogyó... bár kétségeink vannak, azért aláírtuk, mert tőlünk északra (bár jó messze) van egy atomerőmű. Meg Paks sincs olyan nagyon-nagyon messze...
    *

    Altair!
    Igazad van az előre felhalmozással és abban is, hogy ott elfogadható áron megkapod őket. Itt más a helyzet.
    Egyrészt a tanerő kérdése: idén, második osztályba megy M., ugye, de a harmadik tannéni keze közé. Ki tudja, ő mit kér majd. ...és tényleg nem túloztam ami a füzetek változatosságát illeti. Millió féle-fajta van. Nem a borítójára gondolok, hanem arra, ami benne van. A lapok vonalkázására. Először azt hittem ugratnak, hogy egyeltalán ilyen létezik...
    Az áruk pedig...! Pfff! Egy füzet a spéciből 1,24 peták.

    AntwortenLöschen

Szabad a véleményezés, de kérlek légy kedves! Itt nem bántott senki.

A régebbi bejegyzésekhez írt hozzászólásod, csak engedélyezés után jelenik meg.