Donnerstag

Láz

M.
Két napja, Harry Potter lázban ég az úrfi. Nem túlzok.
Ezzel kel és fekszik, a napi 7-8 étkezés leredukálódott háromra, mert eszébe sem jut, hogy valamikor enni is kéne -nekem is, egyébként; úgy főzök, hogy közben bociszemekkel nyomkodja  a kezembe a könyvet; a ruhákat, amiket kedden ki akartam mosni, most lögyböli másodszor a gép, mert először bennfelejtődött...; a kávémat is úgy iszom, hogy közben majd megfulladok, mert úgy néz rám: idd már, no!     meg: mi lesz már?

Tény, hogy a suli végeztével kitaláltam egy jutalomrendszert, amiben a díj, minden harmadik történet (az olvasókönyvei valamelyikéből) elolvasása után, egy fejezet H.P.
Persze arra nem gondoltam, hogy a kis csimotát elkapja a gépszíj és egyeltalán nem is kell neki ösztöke az olvasáshoz...
Viszont, ő nem felejt és bár halványlila gőzünk sincs már mennyit olvasott eddig, a jutalom megjár, olvasni kell.   ...és azért nem ő, mert megígérted anya, hogy te olvasod!!! 
...és azért mindjárt az egész első könyvet, mert, ugye, nem tudjuk a teljesített mennyiség, mennyi is volt.
Így kedd este óta a kiszáradás szélén állok (a kávét még valahogy fehörpintem, de egyebet inni hogyan, ha kinézi a számból, meg nem enged maga mellől, közben meg csak) olvasok és olvasok, meg válaszolok a megszámlálhatatlan felmerülő kérdésre, hogy most hogy- és mi lesz, mikor, ki, miért?

Közben felmerült egy apró galiba.

Ott van mindjárt az utcanév, ahol H.P. felnőtt: Privet Drive. ugye.
Németül olvassuk a könyvet, ott a cím: Ligusterweg 4.
Az egyik kedvenc karakter: professzor McGalagony, a német változatban McGonagall.
Mógus professzor - Professor Quirrel.
Az iskola: Roxfort úgy -Hogwarts emígy.
Abszol út -Winkelgasse.
A házakról nem is beszélve, no meg Crak és Monstro... (Crabbe, Goyle)!
A tegnap esti meglepetést mindenképpen Hermione és Piton neve okozta:  Hermine és Severus Snape a német változatban.

A bibi pedig nem más, hogy mivel már előzőleg ismerték a fiúk a karaktereket és néhány egyéb nevet a történetből, M. folyton értetlenkedik, meg javítgat, hogy pl. nem Gryffindor, hanem Griffendél.     ..látom anya, bizos elírták...

Hadd keverjem ide a múlt heti sárvári fürdőzést, ahonnan hazafelé tarva egy igen komoly problémát boncolgattunk, nevezetesen: hogy fogja ő elmesélni a társainak, hogy hol úszkált és csúszdázott, mert ők nem értik azt a nevet, hogy Sárvár? Nem baj, majd azt mondja, hogy Matschburg-on járt!

Itt szépen elmagyaráztuk, hogy helységnevet, személynevet nem, vagy csak nagyon ritkán...
Hosszan. Elfogadta.
Ezek után, magyarázzam meg az ifjoncnak, hogy a történetünkben Hermione, hogy lett a német változatban Hermine.

Megtörtént. Él.vez.tem!
De, még csak az első kötetnél tartunk -nincsenek illúzióim.


Hogy most hogy szabadultam?
A további H.P. könyvek után kutatok a neten éppen, mert múlt héten, a helyi könyvesboltban elhagyott az erőm, a 29-34peták/kötet-et látván...


A.
Érdekes firma.
Tegnap reggelre, úgy féltucatnyi szúnyogcsípés tarkította a bal alkarját. Hozta a fürdőszobájuk fiókjában felejtett, bárányhimlőre kapott ecsetelőt, hogy ő újra pöttyös, kenjem be!
Nehezen győztem meg.

Múlt éjjel, a legmélyebb álmomból ébresztett azzal, hogy a felhők beszélgetnek odakint, ő nem tud tőlük aludni, beszéljem meg velük, hogy csönd legyen!
Egyrészt, baromi nehezen tértem magamhoz, először nem is értettem min háborog, majd meg magyarázzam meg, hogy nem tehetek ellene.
Aztán varázspálcákról beszélt... pedig ő csak bele,-belehallgat a felolvasásba.

Végül mellettem feküdt le. Azért nem írom, hogy aludt, mert vagy két órán át méricskéltem a lázát, mert váltig állította, hogy ő beteg lesz, mert pöttyei vannak, mérni kell, nem-e lázas és hozzak inni, mert akkor nem szökik fel a láza, ...meg a felhők meddig fognak még beszélgetni...?






M.-nek gyanús lett a sok gépelés -lebuktam. Megyek olvasni.
A. meg éhes - mint mondja.
Egy levelet is meg kellene írnom, meg nem megy ki a fejemből, az Ifa megy a hegyen...

Hol vagy ilyenkor D.??? (!!!)

6 Kommentare:

  1. Ez nagyon jó írás. A program meg hétköznapi. :DDDDDD
    V.

    AntwortenLöschen
  2. HP nálunk is magas és tartós lázat okozott :) Á. már mind a hét kötetet olvasta, az első után azt találtam neki mondani, hogy akkor kapja meg a másodikat, ha ezt már hússzor kiolvasta... kb egy hónap múlva jelentkezett, hogy megvolt a húsz.

    V.-vel úgy olvastam még néhány hete, (most volt Kastner Május 35-je, meg A két Lotti, hogy amennyit elolvas belőle ő, annak a kétszeresét neki én.

    De "sajnos" már ő is gyorsan olvas, nem vár arra, hogy én ráérjek. Á. pedig 4 éves kora óta nem igényli a felolvasást :(

    AntwortenLöschen
  3. De szerintem te mindezt nagyon élvezec :-))))

    AntwortenLöschen
  4. Pedig, van miért Susu! ;-)
    *

    Köszönöm Vaskalap!
    Jólesik a dicséreted!
    *

    Hússzor! Drága gyerkő!
    Emlékszem ám, hogy milyen remek gyerkőid vannak! :-)
    *

    Ahogy mondod!
    A vesémbe látsz Mókuska! ;-D

    AntwortenLöschen

Szabad a véleményezés, de kérlek légy kedves! Itt nem bántott senki.

A régebbi bejegyzésekhez írt hozzászólásod, csak engedélyezés után jelenik meg.