Freitag

A faragó-ügy

Tény: a fiam sírt ma az iskolában.
Mert egy elsős lurkó eltörte a faragóját. Múlt héten a radírját törte ketté, de ez most nem szerves része a történetnek.
Az is tény, hogy mikor megvettük megbeszéltük: nagyon fog vigyázni rá, mert ilyet, max. évente egyszer bír el a biztosítékom...

Amikor a technikatanár ráeszmélt a helyzet súlyosságára, tárgyalásokba kezdett a hüpögő úrfival az új, a tanerő által pótolandó faragó színéről. Mire megegyeztek az eredetiben, a kedélyek is megnyugodtak.

Ok.

De most mi a csudát csináljak?
Mert egyrészt, baromi rendes dolog tőle, hogy pótolni szeretné, de nem ő törte el. Bár, az ő felügyelete alatt... Vajon eztért szeretne venni helyette? ...és a múlt heti radír-affér is az ő óráján történt...
Menjek be és biztosítsam róla, hogy semmi baj, hagyja csak?
Meg arra is kíváncsi lennék, mi az ördögöt gondolhat rólam, hogy a gyerek elbőgi magát, mert eltörött a hülyefaragó, és most anya mérges lesz?
Azt talán, hogy lesüvöltöm az úrfi fejét a hülyefaragó miatt?

Ez különben is akkor volt ügy, mikor megvettem.
Elsőben volt neki kettő. Mindkettő elfogadható áron került hozzánk, az úrfi által kiválasztott színben, príma desing-al. Épp csak faragni nem lehetett egyikkel sem.
Aztán megvettem ezt, mert faragó, az kell... 
Újonnan még D. is forgatta egy darabig, hogy mi a fityfene került rajta annyiba...  Azért, csendben megsúgom, hogy ez tavasszal, még 2petákkal többe került.
M. pedig nagyon örült és vigyázott rá.

Nem, tényleg nem örülök, hogy eltörött, de az úrfi feje a hején maradt, sőt nekem még könnyeket sem hullatott, pedig a tanárának azt hüpögte, hogy júj, az anya de mérges lesz!
Nem nagyon adok arra, hogy a másik mit gondol rólam, de az, hogy egy hülyefaragó miatt tartson valaki házisárkánynak...!

12 Kommentare:

  1. Mire én rájöttem, hogy mi lehet az a faragó! :D

    AntwortenLöschen
  2. Ejnye-bejnye, házisárkány! :)

    AntwortenLöschen
  3. Felétek hogy mondják Martine?
    Ceruzahegyező? ;-)
    Hegyező?
    *

    Szégyenlem is magam. Erősen! ;-)

    AntwortenLöschen
  4. Mindkettőt használjuk :) még sosem hallottam másképp, köszönöm a szókincsbővítést :)

    AntwortenLöschen
  5. Ez még nem is RÖZZSEN, vagy HESSZINT.
    A múlt héten én ez utóbbit tanultam -pedig az is magyarul van.

    AntwortenLöschen
  6. Nekünk is ilyen hegyezőnk van, mert ennél jobbat még nem vettünk. :o) Tényleg borsos az ára, de megéri szerintem is.

    Persze nálunk is az egyik osztálytársnak muszáj volt eltörnie az első adandó alkalommal. De én megreparáltam egy darabka szigszalaggal, amit ráragasztottam és itthon még azóta is műkszik. :o) Az iskolába meg beküldtem egy sz...t - már bocs a szóért, de úgyis minden délután otthon hegyezem a ceruzáit, tönkretenni meg az is jó a "kis padtársnak" (itt nem erre a kifejezésre gondoltam, hanem az anyaszomorító kicsit kevésbé irodalmi változatára). A nagynál nem volt ilyen gond, de tavaly egy kis kretén mellett ült végig a fiam és sorra hozta a fekete pontokat magatartásból, mert "nem figyelt". Idén meg figyel, milyen érdekes... ;o)

    Már megint össze-vissza fecsegtem és eltértem a tárgytól. :o) De szerintem lehet, hogy a tanárnak feltűnt, hogy nem a hegyező a baj, hanem a padtárs esetleges agresszív vagy ellenszenves viselkedése. Szerintem nem gondolt rólad semmi rosszat. :o)

    AntwortenLöschen
  7. Én nemtom mér baj az, ha házisárkánynak gondol a tanár. Az is a figyelem egy formája, ha mindennap elpáholod a büdös kölköt.
    De most mókán kívül: VALAMIÉRT mégiscsak pótolni akarja a szerszámot, tán mert ő vol a hunyó kicsit. Köszönd meg szépen és áruld el neki, hogy nem várod meg a sötét utcán...
    :DD
    V.

    AntwortenLöschen
  8. Hát... a hesszint magyar eredetében nem vagyok biztos.
    V.

    AntwortenLöschen
  9. Szerintem nem gondol házisárkánynak, lehet, hogy csak vigasztalni akarta a fiatalembert;-) egy becses faragót pedig én is simán megsirattam volna, ezek a dolgok akkoriban nagy kincsnek szamítottak ám..egy jó radír, cerka, vagy ecset rajzórán...ne aggódj a tanár miatt.

    AntwortenLöschen
  10. Altair!
    Mindig nagyon örülök, ha "fecsegsz"!
    Úgy döntöttem, teszek rá, hogy eltörött, ha nem hozza-viszi (haza és a suliba), végülis tökmindegy (nem hullik a törmelék a táskájába), így most ott áll az iskolai íróasztalán...
    A tanár mégsem vett újat, csak a kissrácot szólította fel, hogy pótolja.
    M. oldotta meg végül az ügyet, közölte, hogy a faragó betölti a szerepét, így ne fáradjon...
    *

    Vaskalap!
    Nincs miről beszélnem vele, mert (úgy tűnik) nem is állt szándékában pótolni -de nem bánom.

    De itt él a köznyelvben nem? Legalábbis felétek biztosan... Vagy?
    A lényeg, hogy számomra teljesen új volt.
    Gondolom legalább annyira, mint Martine-nek a faragó.
    *

    Chipmunk!
    Magam is megsirattam a dolgaimat ha baj történt, de az úrfi kiemelte (a nagy könnyhullatás közben), hogy "júj, de mérges lesz az anya" és ez volt az, ami miatt elgondolkoztam kicsit... :-)

    AntwortenLöschen
  11. HIhi, én is gondolkodtam, hogy ki az a Faragó, de aztán rájöttem, hogy a bunkó pestiek (velem az élen) ezt hegyezőnek hívják :-)))

    Amikor egyszer régen valamikor állítólag általános iskolába jártam, akkor a tantónéni asztalán volt egy olyan hiperszuper odacsavarozhatós hegyező, és akinek tompa volt a ceruzája, vagy kitört a hegye, az kivitte, oszt' a tantíónéni jól kihegyezte. Nekünk asszem, nem volt szabad bevinnünk, vagy hasonló. Így esélyünk sem volt eltörni, vagy netalántán HAZAVINNI a másét.

    AntwortenLöschen
  12. Felvetettem magam is, hogy nem lenne-é egyszerűbb központosítani a faragást, bocs: hegyezést, de mindenki olyan,... no hisz tudod: kukán nézett rám.
    A legújabb, hogy a szerdai sütés-főzés órára, kenőecsetét kér a tanárnő. Minden gyerek vigyen magával!

    Nekem kettő van itthon, egy, amivel a kenyeret kenem vízzel és egy, amivel tojást kenek fel. Most akkor melyiket adjam?

    Veszek valami egyszerűt, vigye azt...

    AntwortenLöschen

Szabad a véleményezés, de kérlek légy kedves! Itt nem bántott senki.

A régebbi bejegyzésekhez írt hozzászólásod, csak engedélyezés után jelenik meg.