Sonntag

Nagyon

rövid idő alatt négy ilyenhez volt szerencsénk.
Nem kint, bent.


2 Kommentare:

  1. Szép ronda példány... veszélyes?
    Nem értek hozzájuk, én egyiket sem szeretem. Nálunk mindegyiket egyformán hívják: Sanyi, a pók.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Rákerestem. Mérgespók, de a csípése nem halálos, "csak" fáj. Nme csípett meg ugyan, de nem vagyok boldog tőle, ha rajtam kúszik, meg rohangál... brrr.

      Sanyi, a pók! : D

      Mérges dajkapók (Cheiracanthium punctorium)
      Európa nagy részén, valamint Közép-Ázsiában fordul elő. Hazánkban is elterjedt, főleg rétek és szántóföldek számítanak otthonául. A nőstény teste 1,5 -2 cm, a hím maximum a 1,5 cm éri el, de lábaival jóval hosszabb, akár a 6-7 cm-t is elérheti. A hímek csáprágója az előtest méretét is meghaladhatja. Az előtest vöröses barna, míg az utótest citromsárgás. Éjszaka rohangál táplálék után. Hálója leginkább csak lakóhelyül szolgál. Mérge fájdalommal jár, de nem igazán veszélyes. A méreganyag leginkább émelygést okoz, de maradandó károsodást nem.. Ehhez még hozzátartozik, hogy főleg hazánkban rendkívül ritka esetnek számít, hogy megmarjon egy embert.

      Löschen

Szabad a véleményezés, de kérlek légy kedves! Itt nem bántott senki.

A régebbi bejegyzésekhez írt hozzászólásod, csak engedélyezés után jelenik meg.