Montag

Tényleg, már hármat...!

Észre sem vettem, ráadásul meg is feletkeztem a témáról. Most is csak levegőhöz jutni jöttem. Pancserságom újabb bizonyítékaként, majd' két méterről zuhantam le -majdnem.
A létra dőlt, belengett magam is, a karnis meg bár még fent van, de ez nem rajtam múlott, hanem hogy még időben elengedtem, mikor magam alatt láttam az ágyat...



Múlt héten napokig ruhákat válogattam. Meg játékokat és különböző babaholmikat. Maga alá temetett ez a feladat, egyszerűen nem bírtam vele. Egyszerre még egy ládát sem voltam képes átnézni könnyek nélkül. Nem sajnálom, ill. nem sajnáltam őket odaadni, csak az emlékek -ugye.
Nem gondoltam, hogy minden darab előhozza az úrfiak akkori arcát. Emlékszem melyik ruhában hoztuk haza őket a kórházból, hogy melyiket viselték a keresztelőjükön, hogy melyikben járt először M. Magyarhonban, melyikben vittük őket a nagykövetségre, mikor útleveleket csináltattunk nekik...

Az éjszakáim is erről szóltak. Amióta itt lakunk, reggelre majd minden álmomat elfelejtem, de most sok fontos, emlékezetes állomást újraéltem.
Mikor M. készült a világra jönni és D. kissé izgatottabban vezetett útban a kórház felé, péntek éjszaka lévén, félúton megállított bennünket egy rendőr. Közölte, hogy a jobb első lámpánk nem világít, majd áttért a sebességkorlátozás témájára, miközben belevilágított a zseblámpájával a pihegő arcomba:
-...és uram, lakott területen...    öööööööö...
D.:-Biztos úr, épp a kórházba megyünk...
-...ööö, a lámpa ráér holnapig, de vezessen lassabban! Minden jót! Viszlát!

Vagy mikor alig három évvel később, már A. készült bentről-ki és biza hiába mondtam a szülésznőnek, hogy nem vár semeddig, nem vár egy pillanatig sem, mert ő jön, hiába mondják, hogy az képtelenség és tényleg ott volt egy pár felejthetetlen perc múltán; de ennél is felejthetetlenebb az arca, ahogy először megláttam ott a víz alatt: a szemei csukva, a vonásai nyugodtak, az egész lénye maga a béke. ...és az az illat! Vagy hogy mindketten naplementében születtek...

Öt év alatt, szentimentális vén banya lettem.
...és igen, megtartottam pár ruhát, még akkor is, ha ezeket a legjobbtól fosztom meg ami egy ruhával történhet, hogy egy picúrka kisfiú viselhetné őket.

D. pedig, a babkocsit siratja.

6 Kommentare:

  1. egy ideig minden hajnalban eszembe jutott, mikor a lányom született. Aztán minden kedden, aztán minden hónap harmadikán... És még arra is emlékszem, hogy a kórházban mit adtak rá. Én a babaülést nem adnám, meg a játszószőnyegét - pedig tudom, hogy csak a helyet foglalják.... és, minekutána nem érzem magam vén banyának, erős a gyanúm hogy te is csak szentimentális vagy :) az pedig cseppet sem baj...

    AntwortenLöschen
  2. Teljesen megértem, egy kisebb doboznyi ruha-emléktől én sem tudnék soha megválni, pedig itt is csak a helyet foglalja. De látom, vagyunk (és leszünk) ezzel így egy páran. :)

    AntwortenLöschen
  3. Én is eltettem az emlékezetes darabokat, azokat semmi pénzért nem adnám oda. :) Az összes többi ruhát pedig szépen elajándékozom egy egyetemi osztálytársamnak, ahol sok gyerkőc van a rokonságban is, így ki tudják használni.

    Nekem egyébként pont a legutóbbi kórházi kalandunk kapcsán jöttek elő a gyerkőcök születésével kapcsolatos emlékek... mindig volt valami gikszer, de szerencsére mindig jól végződött.

    AntwortenLöschen
  4. Hm :) nálam is van épp egy nagy kupac elrakandó ruha... aminek a kapcsán a fregolin is épp szárad néhány frissen mosott rugdalózó... amiben Á.-t hazahoztuk, meg amiben V. először találkozott a mikulással félévesen :)

    AntwortenLöschen
  5. Tizenéve én se bőgicséltem az iskolai karácsonyi ünnepségen, most meg...
    V.

    AntwortenLöschen
  6. Hölgyeim, már meg ne haragudjanak, de azt kell mondjam: reménytelenek!

    :-D :-D :-D

    AntwortenLöschen

Szabad a véleményezés, de kérlek légy kedves! Itt nem bántott senki.

A régebbi bejegyzésekhez írt hozzászólásod, csak engedélyezés után jelenik meg.