Mittwoch

Lyme-folt

Tulajdonképpen és részemről már lerágott csont. Még tíz napig szedem az antibiotikumot, hat hét múlva visszamegyek egy vérvételre, ami bizonyítani hivatott, hogy a szervezetem lebírta a bacit és végeztem.
De tanuljatok már a hibámból. Ha szabadban töltött órák után kis felületen viszket, vagy ég ( nekem éget ), de másnapra ( mint az én bőrömön ), harmadnapra el is múlik, figyeljétek a helyet, talán nem is tűnt el teljesen, talán fürdés után látható, ne adj isten még nő is, esetleg máshol is feltűnik egy másik ( esetemben nem ), szeliden növögető, a neten talát tipikusnak nevezettől eltérő folt és nem múlik, még két hét múlva is makacsul tartja magát ( én még akkor sem eszmétem ), menjetek orvoshoz.

A leírás szerint jellemzően kullancs okozza. Meggyőződésem szerint viszont nem attól kaptam. Nem, mert tévedhetetlen vagyok, csak a hosszú évek tapasztalata miatt merem kijelenteni. Bennem már annyi kullancs volt, hogy teljesen kizártnak tartom, hogy egy ilyen belém csimpaszkodó dögöt, légyen bármilyen apró, -legkevesebb- huszonnégy órán keresztül nem vettem észre.

Persze van gubanc is: attól, hogy nem jelent meg a folt, még fertőződhet valaki. Az esetek 40-60%-ában ( honlapja válogatja, hogy melyik szám a helyes ) jelenik csak meg. Ha folt van, hamarabb el lehet kapni és kivégezni a bacit. A folt jóbarát.

Ha sokat tartózkodtok a szabadban, kis időt szánjatok rá, olvassatok utána, a Lyme-kór ellen nem véd az oltás.
És nem kell elhinni a csak nyáron találkozhatsz kullanccsal szöveget. Már volt bennem februárban és október végén is, nem csak tavasszal és nyáron.


Eldugom, mert szemérmes vagyok, de kattintás után megnézhetitek a hírnökömet.
( Az orvos méricskélésre szólított fel: figyeljem, mert nem nőhet az antibika szedésének nyolcadik, tizedik napja után. Amennyiben mégis, akkor bizony nem hat a gyógyszer. Ezért fényképeztem le. )



kép a netről, hogy ne a lábam jelenjen meg a kezelőpulton

Fürdő után, a meleg hatására jól látható

Ilyen volt nyuglami állapotban
Amikor először jártam a dokinál, feltépte a függönyt és az ablaknál állva, letolt nadrággal, a félig pucér sejhajomra tépett húzott blúzzal mutogattam neki, hol sejlik a folt széle, de a természetes fény sem segített sokat, ha nem mutatom, aligha látja.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Szabad a véleményezés, de kérlek légy kedves! Itt nem bántott senki.

A régebbi bejegyzésekhez írt hozzászólásod, csak engedélyezés után jelenik meg.