Montag

Múlt héten

egyik este, miközben mosogattam a teljesen elcsendesedett házban, feltűnt, hogy odakint komoly fényjáték zajlik.
Első körben arra gondoltam, tán pár autó haladt el a ház mellett, ami -csak a teljesség kedvéért jegyzem meg-, nem jellemző.
Nagyon rövid idő elteltével, újra fényt láttam az ablakon bevillanni, gondoltam ez már ugyancsak szokatlan -mégis mi a csuda villódzik épp a mi házunk előtt?
Az előtérből*, a csukott bejáratiajtónál kémleltem kifelé** (igen, leskelődtem, most miért?), mikor felvillant újból a fény -a kültéri lámpa fénye.
Velem szemben, az ajtó előtti legfelső lépcsőlfokon, rezzenéstelen pofával egy macska ült és nézte a bejáratiajtó üvegét, benne önmagát.

Meghökkentem -közben a fény kialudt ***.
Macs átcsórta a farkát jobbról-balra, mire a lámpa ismét felkapcsolódott.
Macs bámulta magát a tükörben és továbbra is rezzenéstelenül várakozott, majd a lámpa fénye ismételten kialudt.
Farok balról át -lámpa fel...
Kis idő múltán, lámpa le.
Farok jobbról át -lámpa fel...
Majd, lámpa le.
Farok balról át...

...és közben -esküszöm!- vigyorgott!


*Onnan jól látható az úttest-, mert hamar eltűnt a fény, így tartotta magát az autófényszóró-teóriám.
**tükörreflexes üvegű bejáratiajtó. Kilátsz, de be nem.
***mozgásérzékelős lámpa

6 Kommentare:

  1. Legközelebb videózd le! A fiaim egész nap a youtube-on nézik a macskákat és furcsa dolgaikat. :o)

    AntwortenLöschen
  2. Imádom a macskákat, és tényleg tudnak vigyorogni - de azért ez kicsit ijesztő lehetett, nem?

    AntwortenLöschen
  3. :)))
    Egy önmagában gyönyörködő macska. Vagy esetleg azt hitte, az egy másik macska. Bár a megfelelő pillanatban való farok-mozgatás ennél okosabb cicusra enged következtetni...

    AntwortenLöschen
  4. :) Édes lehetett, én is imádom a cicusokat.

    AntwortenLöschen
  5. Altair!
    Nahát, még mozogsz erre?
    Az a rácsodálkozós vagyok. Ilyen helyzetekben ritkán veszem a masinát, mert tartok tőle, hogy mire visszaérek, az eseménynek lőttek.
    Talán, odakészíthetném...
    *

    Martine!
    Inkább döbbenetes volt.
    Bár mi a csudát várok egy ilyen különös lénytől!
    Nem értem a macskákat. Tartok tőlük.
    Ne kérdezd! Nem tudom. Csak.
    *

    Márta!
    Minden állathoz beszélek, a macsekok kivételével. A szemükbe nézve felmerült bennem a gyanú, hogy esetleg válaszolnának. Így inkább nem! :-)

    Ez a kis vörös-fehér újra megjelent és kapcsolgatott ismét. Ez volt most a harmadik alkalom, amikor rajtakaptam...
    Bizton állíthatom, hogy okos. Igen.
    *

    Hát ez az Susu, magam is csak mosolygok! ...és figyelem, várom: vajon ma is jön?
    *

    Igen Lepkevár! Nagyon helyes kis jószág.
    Bár megmutathatnám! De olyan buta vagyok látod, hogy akkor és ott, valahogy inkább a mesterkedését bámulom...

    AntwortenLöschen

Szabad a véleményezés, de kérlek légy kedves! Itt nem bántott senki.

A régebbi bejegyzésekhez írt hozzászólásod, csak engedélyezés után jelenik meg.