Dienstag

Alvás helyett...

1.
Valahová mennünk kellett. A gyerekeket otthagytuk valakinél, egy ősöreg tömésházban.
Arctalan maradt. Nő volt, vagy férfi, esetleg mindkettő? Nem tudom.
Mikor megérkeztünk, a ház lángokban állt, az utcafront felöli ablaknál próbáltunk bejutni, ami már teljesen kiégett, de legalább már nem lángolt. Az ablakpárkányon rajz volt. Korommal rajzolt pálcikacsalád: egy férfi, egy nő, köztük két kisgyerek, egymás kezét fogva. Biztos, hogy M. rajzolta, felismertem.  Közben meg tudtuk, hogy már minden hiába, későn érkeztünk   ...és a folytogató érzés a torkomban, hogy miért rajzolt, miért nem vágott valamit az ablakhoz, hogy kijöhessenek, hiszen olyan intelligens kisfiú?!

2.
Ember a múltból, aki a jól ismert gesztussal magyaráz (a-jobb-kézen-három-ujj-összecsippentve) és magyaráz és magyaráz...

3.
A legrégebben ismert, itteni ismerős család (bah!) nőtagjairól szólt, anyáról és lányáról. A lányt láttam, egy alig pár hetes csecsemőt dajkálva (ő még gyerektelen igazából). Etette, fürdette és öltöztette, majd a kezembe nyomta azzal, hogy mindjárt jön. Snitt.
Sokáig a karomban tarva a csecsemőt vártam, várakoztam, hogy jöjjön végre érte. Snitt.
Az ajtónkban állok, még mindig a karomban a kis csomag és ott áll a lány az anyjával és mindketten követelik a babát, mert mindketten a magukénak tartják.
Én meg csak állok és teljesen tanácstalanul nézem őket, ahogy könyörögnek: ne a másiknak adjam!



Negyedik csak azért nincs, mert nem emlékszem magára az álomra, csak, hogy ismét sírva, hideg verejtékben fürödve ébredtem.
Bár az is lehet, hogy épp ez volt maga az álom...  ?

14 Kommentare:

  1. Hát, ezek úgy is nagyon nyomasztóak, hogy nem én álmodtam őket :((( azt mondják, a rossz álmok alatt nagyon hatékonyan dolgozik az ember agya-lelke... de én is inkább a kevésbé hatékony munkát választanám!

    Ma éjjelre: JÓ éjszakát, álmodj SZÉPEKET!!!!! :)))

    AntwortenLöschen
  2. :-)
    Talán ma éjjel, mikor jönnek az árnyak, megkérdik: szívesen látom-e őket!

    A nappalok finomak, puhák... nem értem mi történt!
    Kérem vissza a jól bevált felejtést!

    AntwortenLöschen
  3. Mi az a tömésház?
    V.

    AntwortenLöschen
  4. Jó éjt és csodás álmokat kívánok Neked!

    AntwortenLöschen
  5. Na? Hatott minden erőlködésünk, hogy a jobb álmok felé tereljünk?

    AntwortenLöschen
  6. Vaskalap!
    Az anyaga tömés.

    Köszönöm Susu!
    Elmúlt, hatott a jókívánság. :-)

    Chipmunk!
    Az Elm utcás sztorikat azért nehéz lenne überelni, ha akarnám -ugye, de hideglelősek voltak, az biztos. Igen.
    Egyébként eszembe jutottál, mikor leírtam őket! :-)

    Martine!
    Egész biztos, merthogy mióta leírtam, nem emlékszem reggelre mit álmodtam, ha egyeltalán...

    Köszönöm Mindannyiótoknak! :-D

    AntwortenLöschen
  7. Örülök :) már épp ajánlani akartam, hogy varrok neked is egy olyan sapkát, amilyenben V. alszik mostanság - mert azóta saját elmondása szerint jól alszik és nem ébred fel éjjel :)

    AntwortenLöschen
  8. Pontatlanul fogalmaztam!
    Elmúlt, de visszatérhet.

    Milyen színűt szánsz nekem? Pöttyöket kapok? ;-)

    AntwortenLöschen
  9. Pont pöttyöket szeretnél?? De lehet róla szó :)

    AntwortenLöschen
  10. Szeretem a pöttyöket. A fiúk bőren utáltam. Más felületre jöhetnek. :-)

    Tényleg készítenél nekem nyugi-sapit?

    AntwortenLöschen
  11. Ha ezzel hozzájárulhatok a testi - lelki egészségedhez, akkor természetesen :) De tudnod kell, hogy nemhogy szakképzett varrónő nem vagyok, hanem minden szabályt felrugdosva varrok, saját kútfőből, szabásminta nélkül, ötletszerűen, stb, stb - szóval, vidám sapka lesz és szeretettel csinálom, de szakszerűséget ne keress benne! :)

    AntwortenLöschen
  12. Hehe!
    Gondolod, hogy egy ilyen kedves felajánlás után kritizálnék? Fütyfürüttyöt!
    Magasan száll a labda, leütöd-é?

    AntwortenLöschen
  13. a emailcímem (aminek a jelszavára is emlékszem: elf.martine@gmail.com ), ide küldd majd a címet :)

    úgy sejtem, legkésőbb a február 4-5-i hétvégén meg tudom varrni, ha készen vagyok hamarabb, szólok, ok? addig még meggondolhatod, pöttyöset szeretnél-e tényleg :)))

    AntwortenLöschen

Szabad a véleményezés, de kérlek légy kedves! Itt nem bántott senki.

A régebbi bejegyzésekhez írt hozzászólásod, csak engedélyezés után jelenik meg.